Landing page to kluczowa – dla przedsiębiorstwa prowadzącego działalność w sieci – strona. To właśnie na nią trafia w pierwszej kolejności potencjalny klient wskutek podejmowanych przez firmę działań akwizycyjnych. O czym warto pamiętać zanim zabierzemy się za projektowanie takiej strony?
Landing page – jakie jest jego zadanie?
Landing page wyświetlany jest przez potencjalnego klienta najczęściej na skutek kliknięcia w banner, mailing, link sponsorowany lub inny link reklamowy. Musi być więc swoistym rozszerzeniem tego, co klient otrzymuje w postaci materiałów marketingowych. Główny cel jaki stawia się przed landing page jest konwersja. Klient ma dokonać zakupu. Statystycznie konwersja waha się w przedziale 2-3 procent. Dlatego warto w taki sposób prowadzić działania marketingowe wokół strony, by docierało do niej jak najwięcej internautów.
Co warto wiedzieć zanim stworzysz landing page?
Dobry landing page musi być budowany z uwzględnieniem kilku ważnych zasad:
- z reguły ma jeden konkretny cel,
- posiada formularz kontaktowy służący do zbierania adresów e-mail czy leadów,
- prezentuje jeden produkt bądź usługę,
- jego design i treść jest ściśle powiązana z treścią danego zapytania lub reklamy,
- powinna być to jedna, prosta w konstrukcji strona, bez menu i oddzielnych podstron.
Dodatkowe informacje na temat tworzenia landing page znajdziesz na: https://marketingprogress.pl/.
Strony typu landing page są szeroko wykorzystywane w marketingu internetowym. Korzysta się z nich w przypadku kampanii prowadzonych na Facebooku, w Google Ads czy kampaniach mailingowych. Można uznać je za kluczowy element wielu strategii marketingowych. Dobrze przygotowany landing page jest w stanie wypracować nam naprawdę wiele konwersji, a co za tym idzie – szybki zwrot inwestycji w działania reklamowe. A to kluczowa kwestia w przypadku – na przykład – strategii rozwoju chociażby dla aspirującego sklepu internetowego (w końcu e-handel z powodu pandemii w ostatnich miesiącach rozwija się bardzo intensywnie).