Autogaz, czyli potoczne określenie dla gazowych instalacji LPG, stał się coraz popularniejszym wyborem wśród kierowców. Nie tylko z powodu niższych kosztów paliwa, ale także ze względu na mniejszą emisję szkodliwych substancji do atmosfery.
Dlatego wiele osób decyduje się na montaż autogazu w swoim pojeździe. Jak wygląda w praktyce proces instalacji?
Podstawą jest odpowiedni producent instalacji LPG. Dobrze jest wybierać takie firmy, które oferują dobrej jakości elementy. Warto zwrócić uwagę na certyfikaty, jakie posiada producent. Dobrym wyborem będzie instalacja pochodząca od renomowanego producenta.
Gdzie montujemy?
Pierwszym krokiem jest zamontowanie zbiornika na gaz. Najczęściej umieszcza się go w miejscu koła zapasowego, ale w przypadku niektórych samochodów może on być zamontowany na zewnątrz, np. pod spodem. Wszystko zależy od rodzaju pojazdu.
Następnym krokiem jest zamontowanie reduktora, który przetwarza gaz z płynnego na stan gazowy. Reduktor jest najważniejszym elementem instalacji LPG. Dlatego warto zainwestować w dobrej jakości model, który będzie niezawodny i wytrzymały.
Kolejnym etapem jest zamontowanie wtryskiwaczy, które są odpowiedzialne za doprowadzenie gazu do silnika. Wtryskiwacze muszą być dokładnie dostosowane do modelu samochodu, aby proces wtryskiwania przebiegał bez zakłóceń.
Testy
Po zamontowaniu wszystkich elementów należy przeprowadzić testy instalacji. Te usługi opierają się na weryfikacji poprawności montażu każdego elementu oraz funkcjonowania instalacji, aby upewnić się, że działa ona bez zarzutu. Testy te przeprowadza się zwykle na hamowni, aby sprawdzić, jak silnik zachowuje się podczas jazdy.
Jeśli testy są pozytywne, można już korzystać z autogazu. Warto jednak pamiętać, żeby regularnie serwisować instalację. Należy ją kontrolować co najmniej raz na 2 lata, a także pamiętać o wymianie filtrów gazowych co około 10 000 km. Montaż autogazu to proces, który wymaga specjalistycznej wiedzy i umiejętności.