Młody mężczyzna prezentujący statystyki na tablicy

Pozycjonowanie sklepu – kilka podstawowych informacji

W ostatnich latach zdecydowanie wzrasta liczba firm e-commerce, które decydują się na współpracę z agencją SEO w zakresie pozycjonowania sklepu. Konkurencja zwiększa się z roku na rok, więc zadbanie o odpowiednią widoczność sklepu w Internecie staje się wręcz koniecznością. Co warto wiedzieć, wgłębiając się w pozycjonowanie sklepów internetowych? O tym przeczytanie w poniższym artykule!

Pozycjonowanie sklepu internetowego – co to jest?

Na początek warto wiedzieć, że pozycjonowanie sklepów to pojęcie nieco szersze niż SEO. Jest skomplikowany i czasochłonny proces, który obejmuje szereg różnych działań. Agencja SEO – taka jak np. Widoczni – podejmuje wiele kroków mających na celu dostosowanie witryny sklepu do restrykcyjnych wymagań wyszukiwarek, stworzenie łatwego w obsłudze interfejsu strony, a także optymalizacji znajdujących się na niej treści.

Pozycjonowanie ecommerce przyjmuje za cel zwiększenie widoczności strony w Internecie. Składa się na to wiele etapów pracy. Pierwszym z nich jest analiza treści na stronie, a po niej następują kolejne etapy, takie jak m.in. dobór słów kluczowych, zoptymalizowanie działania strony, zbudowanie ciekawych i wartościowych treści, a także linkowania wewnętrznego. Wszystkie te działania mają za zadanie dostosować witrynę do wymagań wyszukiwarek.

Pozycjonowanie sklepów szerokie i lokalne – czym są?

Pozycjonowanie sklepu możemy podzielić na dwa podstawowe rodzaje – szerokie i lokalne. Pierwsze z nich opiera się na budowie widoczności dla dużej liczby fraz – może ona wynosić nawet kilkaset lub kilka tysięcy. Ważną częścią tej strategii jest używanie tzw. long tail, czyli długich fraz, których celem jest maksymalne skonkretyzowanie produktu, którego szuka użytkownik (np. buty sportowe do 200 zł).

Pozycjonowanie e-commerce bardzo często wykorzystuje również możliwość pozycjonowania lokalnego. Na czym ono konkretnie polega? Jest to strategia nakierowana na pozyskanie klientów z danej lokalizacji. Wykorzystuje się je głównie do promocji lokalnych firm, takich jak np. sklepy ulokowane w konkretnym mieście. Pozycjonowanie sklepów internetowych w ten sposób opiera się na optymalizacji strony pod frazy lokalne.

Ile trwa pozycjonowanie e-commerce?

Przed podjęciem współpracy należy zdawać sobie sprawę, że pozycjonowanie sklepu internetowego to proces niezwykle czasochłonny. Na pozycjonowanie ecommerce składa się wiele etapów oraz czynności, które należy wykonać, aby osiągnąć trwały efekt. Wszystko to sprawia, że ciężko oszacować, ile dokładnie przyjdzie czekać na efekty.

Agencja SEO Widoczni podzieliła się jednak informacjami, po jakim czasie pozycjonowanie sklepu przynosi rezultaty. Aby osiągnąć znaczny wzrost widoczności witryny, potrzebne jest od 3 do 6 miesięcy. Od 6 do 9 miesięcy zajmuje zbudowanie wzrostu ruchu na stronie, natomiast aby doczekać się zwiększenia sprzedaży, trzeba będzie uzbroić się w cierpliwość na okres od 8 do 12 miesięcy. Pozycjonowanie sklepów to skomplikowany proces, o czym warto pamiętać, decydując się na współpracę z daną agencją.

Źródło: Widoczni