Targi branżowe to doskonała okazja do tego, aby zdobyć nowych klientów. Nic więc dziwnego, że wiele firm przywiązuje dużą wagę do tego, aby na taką okazję stworzyć unikatowy projekt stoiska. Na co zwrócić uwagę w trakcie jego przygotowania? Podpowiadamy.
Jak zaprojektować stoisko targowe w zabudowie szeregowej?
Zabudowa szeregowa to jeden z najpopularniejszych rozwiązań udostępnianych na targach dla wystawców. Powierzchnia w takim przypadku zwykle nie jest duża, ale w zupełności wystarczająca, aby stworzyć ciekawy projekt stoiska. Zanim przystąpimy do rozplanowania przestrzeni warto wiedzieć, że wiele firm popełnia jednak zasadniczy błąd wykorzystując dostępną przestrzeń w jak największym stopniu na reklamę. Jest to fatalne rozwiązanie, które potrafi szybko zniechęcić potencjalnego klienta do zapoznania się z ofertą.
Projektując stoisko targowe w zabudowie szeregowej warto na początek wydzielić przynajmniej dwie strefy. W jednej powinny znaleźć się wszelkie informacje o firmie, banery, ulotki oraz pozostałe elementy reklamowe. Natomiast druga część powinna zachęcać do tego, aby przyjść i porozmawiać osobiście z przedstawicielem firmy. Może być tam więc niewielki stolik i krzesła albo fotele. Dobre oświetlenie i cicha muzyka mogą zwiększyć komfort gości, więc warto o tym pamiętać przy tworzeniu finalnego projektu.
Jak zaprojektować stoisko targowe narożne?
Stoisko narożne nie cieszy się dużym zainteresowaniem firm. Mimo, że teoretycznie łatwiej uzyskać tutaj skupienie uwagi wśród klientów, to jednak praktycznie niewiele osób odwiedza takie miejsca. Obecność tylko dwóch ścian w znaczący sposób ogranicza potrzebę prywatności. Dlatego w trakcie projektowania należy zadbać o dodatkowe ścianki działowe oraz pozostałe elementy stojące w postaci półek i wysokich banerów, które będą tworzyć przyjemniejsze środowisko. Warto także skorzystać z pomysłów eksperckiej firmy https://exposystemy.pl, która od wielu lat zajmuje się projektowaniem stoisk.
Na co zwrócić uwagę projektując stoisko targowe w formie wyspy?
Do wyspowych stoisk targowych osoby zainteresowane mają dostęp ze wszystkich stron. Dlatego ich projektowanie jest nie lada wyzwaniem. Elementy reklamowe w takim przypadku najlepiej używać w formie podwieszanej, aby w maksymalnym stopniu zwiększyć przestrzeń użytkową. Warto zdecydować się na jeden, duży centralnie umieszczony mebel zamiast kilku mniejszych. Pozwoli to obsłudze łatwiej reagować na potrzeby pojawiających się gości. Aby wyraźnie wydzielić strefę bez ograniczania jej przez meble, warto umieścić w odpowiednich miejscach dywany z nadrukiem.