Umiejętności interpersonalne pracowników obsługi w sklepach.

praca

To jaki sklep wybieramy zależy oczywiście od towaru i cen jakie są oferowane. Jednak wielkim plusem dla każdego sklepu jest kulturalna i komunikatywna obsługa, która potrafi z każdym się porozumieć i rozwiązać ewentualne problemy.

Te umiejętności mają szczególne znaczenie w dzisiejszych czasach, gdzie konkurencja na rynku jest ogromna, a jakość i ceny towarów jest porównywalna. Choć wiele osób nie widzi w tym sensu, to warto jeśli jesteś pracownikiem poczytać parę książek na temat rozwoju umiejętności interpersonalnych. Jeśli jesteś zaś pracodawcą, to powinieneś zachęcać swoich pracowników, aby sami rozwijali w sobie te umiejętności. Możesz jako właściciel biznesu zorganizować kursy, albo wyjazdy szkoleniowe. Inwestycja w pracownika zawsze się zwróci. Jeśli boisz się, że przejdzie on do konkurencji, to twoje obawy są słuszne w przypadku, gdy nie szanujesz swoich podwładnych.

Umiejętności interpersonalne pracowników – uczucie spełnienia

Jeśli człowiek ma dobrą pracę, czyli dobrą atmosferę w pracy, jeśli czuje się spełniony, a jego zarobki pozwalają na godne życie, to zostanie on w pracy i nie będzie szukał innych ofert. Często pracownicy nie czują się doceniani. Nie chodzi o to, by chwalić ich jak małe dzieci, że coś dobrze zrobili, ale by pokazać, ze są wartościowymi ludźmi. Nikt nie lubi, gdy jedynie wytyka mu się błędy. Przecież nikt nie popełnia jedynie pomyłek, ale każdy osiąga również większe czy mniejsze sukcesu. To ważne by pokazać, że szanuje się pracownika jako człowieka, a on będzie z entuzjazmem obsługiwał waszych klientów. Sprzedawca jest wizytówką sklepu. Warto więc by prezentował się dobrze zarówno fizycznie jak i osobowościowo.

Polecane artykuły

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here