Na co należy zwracać uwagę będąc barberem?

Prowadzenie salonu barberskiego nie należy do najłatwiejszych, ale nie zawsze chodzi tylko o jakość świadczonych usług, chociaż jest to najważniejsze, tylko o całą otoczkę, która sprawia, że klient czuje się męsko i będzie chciał do Ciebie wracać. Nie da się ukryć, że barber musi posiadać szereg cech umożliwiające nawiązanie relacji z osobami, które odwiedzą salon. Jakie to cechy? Sprawdziliśmy temat i zapraszamy do zapoznania się z naszymi wnioskami.

Miej rozwinięte umiejętności interpersonalne

Jest to wbrew pozorom bardzo ważna cecha i nierzadko niedoceniana. Osoby przychodzące na golenie brody czy ścinanie włosów często chcą porozmawiać i nie ma co się temu dziwić. Biorąc pod uwagę, że salony barberskie mają opinię miejsca, w których przebywają i pracują głównie sami panowie, to klienci pozwalają sobie na poruszanie tematów stricte dotyczących mężczyzn. Jako barber powinieneś umieć rozmawiać z ludźmi i nawet prowokować ich do tego, by otworzyli się przed Tobą.

Osoby przychodzące do salonu mają różne charaktery, dlatego musisz być bardzo elastyczny i dopasować się do takiej osoby. Częstym tematem w salonach są kobiety i na pewno również warto wspominać o nich – klient ma czuć się swobodnie i wiedzieć, że w przyszłości będzie mile widziany, a przede wszystkim sam będzie chciał do Ciebie wrócić.

Bądź profesjonalistą

Ludzie przychodzący do barbera oczekują przede wszystkim spełnienia ich zachcianek dotyczących włosów oraz brody. Jest to rzecz dość oczywista, biorąc pod uwagę, że takie usługi są droższe aniżeli w salonie fryzjerskim, lecz klient w zamian otrzymuje usługę wykonaną w 100% profesjonalnie. Poza umiejętnościami interpersonalnymi najważniejszą rzeczą są Twoje umiejętności. Szkoła barberska oferuje masę szkoleń podnoszących kwalifikacje zawodowe, które mogą być nawet dofinansowane, więc jeżeli czujesz smykałkę do zostania barberem, to zdecydowanie warto skorzystać z takiej okazji.

Każdy pracownik musi czuć potrzebę rozwijania własnych umiejętności, ponieważ rynek barberów rozwija się w zastraszającym tempie i nowych salonów powstaje jak „grzybów po deszczu”. Nie ma co się temu dziwić, bo jest coraz większe grono mężczyzn, które dba o siebie i zarost jest jednym z elementów bycia eleganckim.

Pamiętaj, że Twój profesjonalizm ma objawiać się w również w umiejętnym doradztwie co do wyboru fryzury oraz przystrzyżenia brody. Musisz zrobić wszystko, by zatrzymać klienta, bo w obecnych czasach ma on ogromny wybór i jeżeli nie wykorzystasz czasu z klientem maksymalnie efektywnie, to może już nie wrócić. Bardzo dobrym rozwiązaniem będzie również uczestnictwo w kursach, które rozwijają umiejętności – stanie w miejscu i samozadowolenie to cechy, które mogą być dla Ciebie zgubne.

Profesjonalne doradztwo

Klient, który przychodzi po usługę ścięcia włosów i brody powinien wiedzieć jak o nią dbać i dlatego też Ty powinieneś przekazać mu jak ma pielęgnować swoją twarz, by wyglądał dobrze. Zaufaj, jest to zabieg, który sprawia, że klient poczuje się zadbany i będzie mieć świadomość, że zależy Ci na nim. Profesjonalne doradztwo w sprawia odpowiednich kosmetyków do włosów i brody, to nie tylko szansa na „związanie” klienta z salonem, ale też szansa na dodatkowy zarobek i większą rozpoznawalność swojej marki.

Szkoła barberska na swoich kursach dokładnie tłumaczy jak dbać o klienta, aby poczuł się swobodnie. Często są drobne rady, które jednak w przyszłości okazują się cenne. Z pewnością warto zawiązywać ściślejsze relacje z klientami, by czuli się jak u siebie i efektem tego będzie zwiększone zaufanie do Ciebie.