Jak powinna wyglądać dieta osoby aktywnej fizycznie?

dieta

Regularna aktywność fizyczna jest motorem napędowym naszego organizmu. Daje nam mnóstwo energii, poprawia nastrój, sprawia, że zdecydowanie lepiej czujemy się fizycznie oraz psychicznie. Jednocześnie musimy pamiętać o tym, aby dopasować do naszych potrzeb dietę. To ona jest bardzo często kluczowym elementem, który będzie decydował o tym, że będziemy mieli dokładnie tyle energii, ile jest nam potrzebne. Warto w tym zakresie skorzystać z pomocy dietetyka.

Chcąc wyglądać atrakcyjnie, przede wszystkim musimy podjąć decyzję, że zmienimy wszystkie niedobre i niezdrowe nawyki żywieniowe, jak również będziemy regularnie, systematycznie trenować. Bardzo często zdarza się, że musimy sprawnie połączyć ciężką, codzienną pracę fizyczną z treningami, a także dietą. Niemniej jednak taki styl życia, zdecydowanie należy traktować, jak inwestycję w przyszłość, a przede wszystkim w zdrowie.

Na pewno dietetyk jest taką osobą, która najlepiej zrozumie nasz organizm i dopasuje nam najbardziej zbilansowaną dietę. Dla osoby, która jest bardzo aktywna fizycznie, dieta ma ogromne znaczenie. Wbrew obiegowej opinii, nie trzeba jeść dużo i niezdrowo, aby mieć siłę i energię.

Dieta dla aktywnej osoby – główne założenia

Przede wszystkim musimy sobie uświadomić, że osoba, która pracuje fizycznie, jak również regularnie trenuje, uprawia sport, potrzebuje znacznie więcej kalorii oraz substancji odżywczych, dzięki którym będziemy mieli siłę, aby wykonywać obowiązki.

Dieta musi sprostać wymaganiom organizmu. Przede wszystkim źródłem energii są węglowodany, zdrowe tłuszcze oraz biało. Wśród produktów, które jak najbardziej powinniśmy spożywać, można wymienić:

– pieczywo, kasze, ryż, makaron, płatki zbożowe,
– świeże oraz suszone owoce,
– warzywa,
– orzechy, nasiona, pestki,
– tłuste ryby morskie (makrela, łosoś, śledź, sardynki),
– drób, cielęcina, królik, chuda wołowina, schab, szynka.

Zobacz także: http://www.eleganta.pl/kiedy-warto-wybrac-sie-do-dietetyka-aby-osiagnac-mozliwie-najlepszy-efekt/

Oczywiście wybór odpowiedniej diety powinien być przemyślany, a wszystkie jej elementy dobrane w taki sposób, aby stanowiły spójną całość. Nasza dieta powinna być prosta w realizacji, maksymalnie prosta, a dania różnorodne, ale łatwe w przygotowaniu. Spożywając posiłki, nie powinniśmy mieć uczucia głodu, nie powinniśmy również być podatni na wszelkiego rodzaju pokusy, w tym słodycze, podjadanie, fast-foody czy dania gotowe, które są szybkie w przygotowaniu, ale wyjątkowo niezdrowe, zawierające ogromne ilości sztucznych barwników. Pomoc w ustaleniu najlepszej diety, otrzymamy w klinice https://fizjo-clinica.pl/.